lørdag 17. oktober 2009

Hælj

Lørdag er en av få dager i uken man kan sove lenge. En dag der man kan våkne av seg selv uten å ha dårlig samvittighet fordi man skulle stått opp å ha gjort noe (klesvask, lekser o.l.) Det er den eneste dagen i uken man virkelig har fri. -Føler jeg! Allikevel må jeg ha på alarm. Jeg kan ikke sove lenge. Jeg er redd for å bruke opp denne ene virkelige fridagen til å sove. Våkner jeg ikke før tolv er dagen ødelagt. Jævlig synd? Nei. En vane jeg har vendt meg til og er tilfreds med. Alt mellom ti og elleve er bra.

Var på Youngstroget i dag. (har sett at det har blitt skrevet -torvet også. Tror det er lov å skrive det.) Så og hørte Sivert Høyem spilte i forbindelse med Tv-aksjonen, CARE. Nobelt gjort. Han spilte ikke mer enn tre sanger, men det er greit. Han spilte Moon landing så da er jeg fornøyd. Når jeg ser Sivert får en "V" mellom øyebrynene laget av muskler og blodårer koser jeg meg! Jeg husker ikke de to andre sangene. Ikke hva de heter eller hvordan de går. Før den siste sangen sa Sivert at "Nå kom jo sola også" - Det var sol på de to foregående sangene også Sivert. Så konserten sammen med Anne-Marthe, AML. Jeg tror hun likte det også. Vi gikk så til leil. 302 og spiste lunsj. Baguetter med valnøtter, leverpostei og agurk, brunost og bringebær og rekesalat og te. Spiste is og Non-stop til dessert. Deretter gikk vi bort til Youngstorvet igjen. Overhørte en samtale der. Han sa han var på "youngs". Det er lov å si "youngs". Folk veit hvor det er. Vi hørte på Ane Brun spille fire sanger. Det var ikke sol på "torget" mer. Kaldt, men hyggelig. Da Ane gikk over "torvet" med gitaren stod jeg og AML igjen og baksnakket folk og om hva vi skulle gjøre i kveld. Deretter gikk hun mot vest og jeg mot øst.
Barbro laget en deilig "Birkebeinerpizza" når jeg kom hjem. Den var god, skikkelig god. Stjerne i boka! Hun ville se "Benjamin Button". Jeg så den i går kveld, men sier at det er greit. Jeg har egentlig ikke så lyst til å se den, men gidder ikke å være drittsekk og si nei. Alternativene er "skal vi danse" og "de ukjente". Jeg skriver blogg om det i stedet.
På Endre kom hjem i kveld, etter jobb og badminton. Tipper han ser på badmintonsnutter på youtube til klokken 0400.

I går, fredag, var jeg forøvrig alene hele kvelden. Jeg koste meg med film før jeg la meg. Man setter pris på å være alene en stund når man bor sammen med tre andre. Men jeg hater ikke å være sammen med de. Men det godt når Pål Endre ikke setter på Pearl Jam og åpner døra når han går ut. Eller når Barbro preiker om personer jeg ikke aner hvem er når jeg ser på Tv2-sporten. Eller når Henrik maser om at han er sulten og allikvel ikke går til Kiwi for å kjøpe noe som stopper det. Men de er kule, og jeg trives i deres selskap. Jeg liker utrykket "Man setter ikke pris på noe før man har mistet det" eller noe lignende.

Vi sees i morgen Henrik. Oppvasken er tatt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar