mandag 5. oktober 2009

En søndag i Grandiosaens tegn

Søndag i Mariboes.
Hybelkaninene har trukket seg inn mot veggene. På rommene ligger heltene fra natta før. Henrik inntar husfarrollen utpå dagen. Pål Endre selger bowlingserier og popcorn. Jørn loffer rundt i pysjen sin og oppfører seg som en trøtt tenåringsgutt. Pål Endre stuper rett i bingen sin etter å ha gjort sin plikt for Oslo Bowling. Jørn og jeg vurderer å bryte oss inn på rommet hans for å sjekke pulsen, men han har skalket seg inne i sitt hjørnekontor.


To Grandiosaer og en Big One senere retter vi ut flokene fra Buzz-kontrollene. Jørn bidrar med sitt humørsjuke vesen og sin destruktive spillestil, vår svenske gjestespiller når ikke helt opp, Pål Endre forsøker å bortforklare sin svake innsats med vonde kontaktlinser.
Han burde heller gå i seg sjøl og se på sine forberedelser.
Tillat meg å sitere Roald Amundsen:


«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.»

Pål Endre: 1
Henrik: 2

1 kommentar:

  1. Hmmmm. Er dette den Marieboes gate som eier har anbefalt som rekonvalenssted for min datter? Hybelkaniner!!!! Grandiosa!!!!! Min datter har aldri vært i nærheten av en hybelkanin. Min datter har alltid fått servert sunn og nærende kost. Min datter har alltid fått klarering av sin far, før hun overnatter borte. Slik skal det også fortsette. Er du klar over at hun bare er 23 år? Sukk!!! Jeg er fullstendig klar over at du allerede har gjennomskuet min spøk. Har fulgt dine blogger ei god stund, og visste ikke at "gutkvælper" på din alder kunne skrive på den måten akkurat du skriver. Rosinen i pølsa: Null skrivefeil.

    SvarSlett